Uus meedia...?

Enamusel tänapäeva traditsioonilisel meediakanalil või väljaandel on olemas ka uue meedia väljund. Minu arust, kasutab enamus seda oskuslikult, kuid leidub ka natuke lahjema poolseid kasutajaid. Toon välja näiteks ühe traditsioonilise meedia kanali, mis kasutab oskuslikult uut meediat ning ühe, mis on lahjem uues meedias, kui oma põhikanalis. 

Oskuslik uue meedia kasutaja:

MyHits
MyHits on Eesti raadiojaam, mis loodi Raadio Uuno asemele 2016 aastal. Seal mängitakse peamiselt muusikat, kuid argipäeva hommikuti käib ka hommikuprogramm, kus on saatejuhtideks Andry Padar, Grete Kuld ja Indrek Vaheoja. MyHitsi kuulavad keskmiselt 150 000 inimest igal nädalal. Mina isiklikult ei kuula väga raadiot, kuid uurides MyHitsi kohta, siis kasutab see uut meediat oskuslikult. Enamjaolt, kasutab raadijaam uut meediat, et oma põhikanalit reklaamida. MyHits kasutab järgnevaid.
  1.  Facebook - Neid jälgib fb-s 71 tuhat inimest ning 69 tuhat inimest on märkinud meeldivaks lehekülje. Lehel jagatakse muusikaga seotud uudiseid, tehakse loose ning tehakse tavalisi postitusi MyHitsi meeskonnast.
  2. Tiktoki - Paljud inimesed, kasutavad ajaveetmiseks Tiktoki. Ka MyHitsil on oma Tiktoki kanal, kuhu postitatakse aktiivselt. Tiktokis on neil ligi 15 tuhat jälgijat ning ligi 300 tuhat meeldimist. Tiktok on hea koht, kus noortele reklaamida ennast, sest enamus noori kasutavad just seda.
  3. Kuulatav läbi interneti - MyHitsi saab kuulata igast heliväljundiga nutiseadmest. Saab kuulata nii brauseris kui ka kasutades uut mobiilirakendust.
  4. Instagram - MyHitsil on ka Instagram, kuhu teeb jällegi aktiivselt postitusi. Instagramis on neil ligi 33 tuhat jälgijat.
MyHitsil on ka Youtube'i kanal, kuid seda ei kasuta nad aktiivselt.


Lahjem uue meedia kasutaja:

Postimees
Postimees on Eesti päevaleht, mis ilmus 1857. aastal. Ma ise ei loe regulaarselt ajalehti ega digi ajalehti, kuid olen alati arvanud, et mugavam on lugeda paber kujul ajalehti. Toon välja põhjused, miks Postimehe uue meedia kasutus on lahja. 
  1. Reklaamid - Postimehe leheküljel on liiga palju reklaame. Reklaamid tihtipeale segavad uudiste lugemist, kattes uudiste teksti ja poolitades uudist.
  2. Ebaolulised uudised - Postimees on muutunud kollaseks ajakirjanduseks. Palju on uudiseid, mille pealkirjad on eksitavad ja pole piisavalt usaldusväärsetest allikatest. Ajalehtedes on lihtsam leida tähtsamaid uudiseid, kuna enamjaolt pannakse need suuremalt kirja, kuid Internetis pead läbi käima enne suure hunniku kollast ajakirjandust, kuniks leiad ka midagi tähtsat ja tõest.
  3. Facebook - See osa on seotud natuke ka kollase ajakirjandusega. Postimees postitab oma uudiste linke ka Facebooki ning tavaliselt paisutatakse pealkirjadega üle. Nii tekitab see uudis uudishimu ja avades märkad, et see on tasuline lugemine. Mõningad uudised on ka tasuta, kuid jällegi on need vähemolulised. Kui Postimees jagab tähtsat ja kasulikku infot inimestele, siis on see tihti tasuline. Postimehe Facebookis on ainsaks heaks osaks inimeste kommentaarid, kus inimesed on vihased ja vahepeal on need humoorikad.


Comments

Popular Posts